به سایت ما خوش آمدید . امیدوارم لحظات خوشی را درسایت ما سپری نمایید .

خوش آمدید

این توضیحات و عنوان از ویرایش قالب ، قابل تغییر است.

مکان تبلیغات شما

امکانات وب

پر مخاطب ها

    عضویت

    نام کاربري :
    رمز عبور :

    نام اثر : باله رومئو و ژولیت اپوس 64 در چهار پرده
    نام آهنگساز : سرگی پروکفیف 

    این اثر براساس نمایشی از ویلیام شکسپیر ساخته شده و موسیقی آن توسط خود آهنگساز برای سه سوئیت و آثار پیانویی هم استفاده شده است.
    قهرمانان این نمایشنامه دختر و پسری از دو خانواده بزرگ و رقیب در شهر ورونا هستند که با یکدیگر دشمنی و اختلاف دیرینه دارند. رومئو که از خاندان مونتگیو است، به امید ملاقات با رزالین، دختری که رومئو دلباخته اش شده، به ضیافت لرد کپیولت می‌رود؛ آنجاست که رومئو ژولیت دختر لرد کپیولت را ملاقات می‌کند و رزالین را فراموش می‌نماید.
    رومئو و ژولیت پس از نخستین شب عشق ورزی، در تلاش برای رسیدن به یکدیگر به بن‌بست می‌رسند. در این میانه خانواده‌های آن دو که کینه‌ای دیرینه از هم دارند، آتش اختلافاتشان بالا می‌گیرد و رومئو ناخواسته باعث مرگ تیبالت از خانواده کپیولت می‌شود و کار را بدتر می‌کند. حاکم ورونا دستور می‌دهد که رومئو شهر را ترک کند. ژولیت که از یک سو غم دوری از رومئو و از سوی دیگر غم از دست رفتن تیبالت قلبش را می‌فشارد، سخت اندوهگین می‌شود. خانواده ژولیت که از ازدواج مخفیانه او با رومئو که با وساطت لارنس راهب صورت گرفته بی خبر اند، ژولیت را به این امر می‌کنند که با خواستگارش، کنت پاریس ازدواج کند. ژولیت نزد لانس راهب می‌رود و از او چاره جویی می‌کند. لارنس به ژولیت مایعی را می‌دهد که با مصرف آن ۴۲ ساعت به خوابی مرگ گونه فرو خواهد رفت؛ پیش‌بینی لارنس این است که خانواده ژولیت به تصور این که دخترشان مرده، او را در مقبره خانوادگی قرار خواهند داد و در این میانه لارنس این فرصت را خواهد داشت که قاصدی را نزد رومئو بفرستد و او را به ورونا بخواند تا همراه ژولیت -که در نهایت از خواب مرگ گونه بر خواهد خاست- به مکان امنی بروند.

    ژولیت ناامید از تحقق عشقش و با هدف تنبیه و هشدار دیگران، مایعی را که لارنس به او داده می‌نوشد که مدتی او را همچون مرده‌ای به خواب عمیقی فرومی‌برد. خبر مرگ ژولیت در شهر می‌پیچد و مجلسی که برای ازدواج ژولیت با کنت پاریس برپا شده بود، به مجلس عزا بدل می‌شود. در همین اثنا نقشه لارنس برای ارسال خبر برای رومئو ناکام می‌ماند؛ زیرا، جان که راهب دیگری است پیش از آن که بتواند پیغام را به رومئو برساند در خانه‌ای که نوعی بیماری مسری در آن شیوع یافته و به امر حاکم قرنطینه شده گرفتار می‌شود.

    رومئو بی خبر از همه جا خبر نادرست مرگ ژولیت را از مستخدمش، بالتازار، دریافت می‌کند و پس از آن که سمی را از یک داروساز می‌خرد رهسپار ورونا می‌شود. رومئوی دل‌شکسته و بی‌خبر، برای حضور در کنار پیکر ژولیت که در انتظار برگزاری مراسم تدفین، در کلیسا گذاشته شده حاضر می‌شود و در آن جا با کنت پاریس که برای گذاشتن گل بر مزار ژولیت آمده در گیر می‌شود و او را به قتل می‌رساند. رومئو جسد پاریس را به داخل مقبره کپیولت‌ها می‌کشاند و در آن جا با پیکر ظاهراً بیجان معشوقش روبرو می‌شود. رومئو سم را می‌خورد و در دم جان می‌دهد. دیری نمی‌گذرد که چهل و دو ساعت پایان یافته و ژولیت از خواب بر می‌خیزد و چون با جسد بیجان رومئو روبرو می‌شود، با خنجر رومئو به زندگی اش پایان می‌دهد. لرد مونتگیو، لرد کپیولت و حاکم ورونا سر صحنه حاضر می‌شوند و لارنس راهب کل ماجرا را برای آن‌ها توضیح می‌دهد. حاکم که با جسد کنت پاریس که از خویشاوندانش است روبرو شده با یادآوری این که دشمنی دو خاندان مسبب این اتفاقات بوده لرد مونتگیو و لرد کپیولت را سرزنش می‌کند؛ آن دو که سخت اندوهگین اند سرانجام با یکدیگر دست دوستی می‌دهند و نفرت دیرینه دو خاندان با مرگ رومئو و ژولیت پایان می‌یابد.

    sara
    سه شنبه 24 دی 1398 - 14:30
    بازدید : 610
    برچسب‌ها : آهنگسازی,

    معرفی آهنگساز : بوکرینی
    ترجمه و گردآوری : سوما بادامی

    بوکرینی آهنگساز و ویولنسل نواز ایتالیایی دوره ی کلاسیک و سبک گالانت است. بوچرینی بیشتر با کوارتت زهی شماره یک اپوس 99 و کنسرتو ویولنسل در سی بمل ماژور شناخته شده است. آخرین اثر وی برای مدتی طولانی در نسخه ی جایگزین شده توسط ویولنسل نواز و تنظیم کننده ی شایسته، فریدریش گروتزماشر شنیده شده بود؛ اما اخیراً نسخه ی اصلی آن بازسازی شده است.
    بوچرینی چندین کوارتت گیتار شامل " Fandango " که از موسیقی اسپانیایی تأثیر گرفته بود خلق کرده است.
    الیزابت لگوین، ویژگیهای موسیقایی این آهنگساز به تکرارهای خارق العاده، تأثیر گزاری پاساژهای طولانی با بافت هایی فریبنده که تقریباً هیچ خط ملودیکی ندارند، وسواس در داینامیکهای ملایم، شنوایی منحصربه فرد برای سونوریته و به طرز عجیبی پالت درونگرای غنی و تأثیرهای غمناک اشاره کرده است.
    بوچرینی در لوکا، شهری در ایتالیا، در میان خانواده ای اهل موسیقی متولد شد. پدرش نوازنده ی #ویولنسل و #کنترباس، او را هنگامی که جوان بود برای تحصیل به رم فرستاد. در سال 1775 هر دو به وین رفتند و دربار آنها را به عنوان موسیقیدان در بورگ  استخدام کرد. در سال 1761 بوچرینی به مادرید رفت و در سال 1770 به استخدام آنتونیو، برادر جوانتر شاه اسپانیا، چارلز دوم درآمد. در آنجا وی تحت حمایت سلطنتی قرار گرفت تا اینکه یک روز پادشاه در مورد پاساژ موجود در #تریوی جدید بوکرینی اظهار نارضایتی کرد و دستور داد آن را تغییر دهد. آهنگساز از دخالت شاه در هنرش خشمگین شد و به جای اینکه آن را تغییر دهد اقدام به دوبل آن پاساژ کرد که منجر به اخراج سریع وی گردید؛
    سپس به اتفاق دون لویی عازم سن پدرو که شهری کوچک در کوهستانهای گردوس بود، شد. در آنجا در نزدیکترین شهرکاندلدا بسیاری از آثار مشهورش را نوشت.

    sara
    سه شنبه 24 دی 1398 - 14:26
    بازدید : 556
    برچسب‌ها :

    فلاکسوس چیست؟

    فلاکسوس، شبکه‌ای بین‌المللی و غیررسمی از هنرمندان نیمه‌ی دوم قرن بیستم بود که به دنبال گسترش و ترکیب مرزهای هنری، بر شیوه‌های هنری بینارسانه‌ای تأکید ورزیده و جریان اصلی دنیای هنر را دگرگون ساختند.

    Jenkins, 2016 

    هسته‌ی اصلی فلاکسوس، که در کلا‌س‌های آهنگسازی تجربی جان کیج میان سال های ۱۹۵۸ الی ۵۹ بر اساس ایده‌های واقعه و عدم تعیّن شکل‌ گرفته بود، شامل هنرمندانی بود که در خلق آثارشان از طیف وسیعی از رسانه‌ها بهره می‌گرفتند.

    Higgins, 2002
    Kellein & Hendricks, 1995

    اجراها، یا موقعیت‌های فلاکسوس، رشته‌ای پیچیده از کُنش‌های بصری، صوتی و متنی است که در بیشتر موارد، حضور موسیقی در آن‌ها غالب است. رویدادهای اجرا شده در این فستیوال‌ها فاقد انتظام سنتی موسیقی و یک مجموعه‌ی آزادانه از اجراهای موسیقی، بصری و تئاتری دارای تفاسیر بی‌پایانی بودند که می‌توانست به هر ترکیب نهایی منجر گردد.

    Dezeuze,2005

    برگرفته از : نقش مفهوم هم‌زمانی جان کیج در ترکیب هنرها در جنبش فلاکسوس.

    sara
    سه شنبه 24 دی 1398 - 14:20
    بازدید : 599
    برچسب‌ها :

    با استناد به گفته‌ی ماکس وبر در کتاب بنیان‌های عقلانی و اجتماعی موسیقی که معتقد است سازهای زهی ریشه در سازهای بومی شرقی و مناطق گرمسیری دارند که دارای بدنه‌ای رزونانت  و یک‌تکه هستند (بدنه‌ی آن‌ها اصالتا از لاک لاکپشت بود که بر روی آن پوست میکشیدند)، همان لیری که آتفرید در قرن هشتم از آن یاد کرده و دارای یک _ و بعد سه و بیشتر از سه سیم بود. 
    مانند ساز رباب که طی جنگهای صلیبی از شرق وارد غرب شده و در قرن‌های یازده، دوازده و  سیزده به طور وسیع مورد استفاده واقع گشته است. این ساز به خوبی با موسیقی سنتی انطباق پیدا  کرده بود و حتی قادر به اجرای مُدهای کلیسایی دیاتُنیک مشتمل بر (سی بمل) بود. 
    این سازها با چالش‌هایی مواجه شدند و بعدها سبب شد بدنه‌ای رزونانت برای آن  تعبیه شود که قابلیت اجرا را بالاتر ببرد و جایگاهی برای حاملین امروزین رزونانس (پل، تیرک صوتی و ...) فراهم گردد. 
    او نیز اذعان دارد که ایجاد بدنه‌های رزونانت که عامل بسیار مهمی در اثربخشی صدا است،اختراعی کاملا غربی است که نمی‌توان انگیزه‌ی خاص آن را به طور قطع مشخص کرد. به نظر  می‌رسد وجود نجاران بهتر و خاتم‌های چوبی برای ساخت صفحه‌های این سازها، در سرزمین‌های نوردیک بیشتر از مناطق شرقی است. 
    ویُلُن _ که هیرونیموس، اهل موراویا، آن را وی‌یل می‌نامید _ بسته به این‌که برای اجرا در قالب موسیقی هنری به کار گرفته شود یا عامه پسند، در اصل دارای دو سیم هم‌صدا برای همراهی در  فاصله‌ی سوم و سیم‌های بوردون یا هیچ کدام از این انواع بود.
    ویُلُن، تا وقتی که مقتضیات موسیقی ارکستری آن را تسخیر و دگرگون کرد، اهمیت هارمونیک روزافزونی داشت. این ساز به دلیل تکنیک و نیرومندی‌ای که داشت محملی برای اجرای آهنگهای فُلک شد.
    حال با ریشەیابی‌ای که در ابتدای متن شد این سوال مطرح است که چرا قشر آکادمیکِ موسیقی در ایران برای استفاده از ساز ویلن محدودیت قائل هستند؟
    استدلالات موجود برای آن این است که:

    1 )این ساز سازی غربی است و چون در کشورهای غربی از میکرُتُن‌های شرقی در اجرا با ساز ویلن استفاده نشده, این ساز برای این نوع از فواصل مناسب نیست, غافل از این‌که خود غربی‌ها اکنون در آثار مدرن به وفور از فواصل میکرُتُن در اجرلی این ساز استفاده می‌کنند. حال با استناد بر پیشینه‌ی این ساز و با توجه به زادگاهش، چگونه می‌توان اذعان داشت که این ساز چون در غرب به تکامل رسیده, دیگر نمی‌تواند وسیلەای برای اجرای موسیقی شرقی باشد. 

    2 )چون مردمان این مرز و بوم دارای ساز کمانچه هستند، دیگر نیازی به استفاده از سازی که  آن را ناآگاهانه مربوط به خود نمی‌دانند لزومی ندارد. غافل از این‌که این دو ساز هیچ وقت نمی‌توانند جای همدیگر را پر کنند.

    در عصر مدرن که رقابتی همه‌جانبه برای خلاقیت و خلق صداهای متفاوت از سازهای موجود ایجاد شده, دیدگاههایی از این قبیل نه که پیشرفتی در پی نخواهد داشت بلکه ما را در چهارچوبی از قواعد و اصول حبس می‌کند.

    sara
    سه شنبه 24 دی 1398 - 14:17
    بازدید : 561
    برچسب‌ها :

     CTUA چیست؟

    تولید یک اثر هنری، برای دانشجوی آهنگسازی، از اولین مراحل تدوین و پردازش ایده‌ها تا شنیده‌شدن آثار، فراشُدی زمان‌بر، صعب و پرهزینه است. یافتن نوزانده یا نوازندگان، تمرین آثار، هزینه‌ها و یافتنِ سالن اجرای مناسب، بلیط فروشی و تبلیغات بدون حمایت‌های مالی، اجرای آثار دانشجویی را به امری محال مبدل می‌کند و آهنگسازان جوان دوران تحصیلی خود را با مجموعه‌ای از قطعات شنیده‌نشده به پایان می‌رسانند.
     
    گروه آهنگسازان دانشگاه هنر تهران(composrs of Tehran university of Art)، در سال ۱۳۹۷ به همت و سرپرستیِ ربکا آشوقیان، مدیر گروه آهنگسازی ِدانشکده‌ی موسیقی و شورای اجراییِ دانشجویان، تشکیل گردید.
    هدف از تشکیل این کارگروه، اجرای آثار دانشجویان آهنگسازی به همت و یاریِ دانشکده‌ی موسیقی دانشگاه هنر تهران است. 
    در این راستا، در هر ترم، یک یا دو رسیتال برگزار می‌شود که فراخوان آن از طریق رسانه‌های مجازی و تارنمای CTUA منتشر و قطعات ارسالی پس از تایید استاد مربوطه‌ی درس آهنگسازی و در موارد خاص (دانشجویان غیرتخصصی و یا آثار خارج از دانشکده)، شورای تخصصی گروه آهنگسازی، توسط شورای اجرایی از منظر تناسب با شرایط فراخوان و کیفیت اجرایی بررسی و جهت اجرا در دانشکده موسیقی تایید نهایی می‌شوند.
    شایان ذکر است که سطح کیفی و فنی آهنگسازی آثار توسط این گروه تایید یا تکذیب نمی‌گردد.
    در پایان، از دکتر حمید عسکری رابری، ریاست محترم دانشکده‌ی موسیقی دانشگاه هنر تهران و دکتر محمدرضا آزاده فر معاونت پژوهشی و همچنین اعضای شورای تخصصی گروه آهنگسازی آقایان دیبازر، تفضلی، دکتر تحریری و خانم ربکا آشوقیان که با حمایت‌های بی‌دریغ ما را در این مسیر همراهی می‌کنند، تشکر ویژه را داریم.
    باشد که این پویشِ هنری، قدم کوچکی را در راستای اعتلای سپهر بلند هنر ایرانی بردارد.

    sara
    سه شنبه 24 دی 1398 - 14:15
    بازدید : 607
    برچسب‌ها :

    آموزش کامل کار با وی اس تی Nexus

    اختصاصی آهنگسازبرتر

    نکسوز یکی از کاربردی ترین و محبوب ترین Vst حال حاضر دنیا می باشد که اکثر تنظیم کننده ها از این وی اس تی استفاده می کنند، چه آن هایی که با کیوبیس کار می کنند و چه آن هایی که با اف ال استودیو کار می کنندچون این وی اس تی در اکثر DAW های آهنگسازی Add می شود.

    اما چرا این وی اس تی در بین تنظیم کننده ها محبوب است؟ به دلیل تنوع Expansion ها و Preset هایی که در این Vst وجود دارد باعث شده که این وی اس تی یک عضو جدا نشدنی از آهنگسازی و تنظیم باشد.

    این وی اس تی به دلیل صداهای زیادی از جمله گیتار، گیتار الکتریک، پیانو، ساکسیفن، ویالن، درام، صدا های الکترونیک و ... دارد باعث شده که هیچوقت کار با این وی اس تی تکراری نشود و شما با این Vst همیشه تنوع صدا خواهید داشت.

    اکثر کسانی که دنبال وی اس تی نکسوس هستند نمی توانند ورژن کامل آن را پیدا کنند و نکسوزی که به صورت رایگان در بعضی سایت ها وجود دارد پیش می آید که خیلی از فایل های آن خراب باشد و زمانی که شما برای مثال پنج گیگ از این وی اس تی را دانلود می کنید می بینید که نصب نمی شود بخاطر همین دانلود کردن این وی اس تی از سایت ها عاقلانه نخواهد بود، چون هم زمان زیادی برای دانلود صرف می شود و هم ترافیک اینترنتتان هدر می رود.

    sara
    سه شنبه 24 دی 1398 - 14:07
    بازدید : 673
    برچسب‌ها : آهنگسازی,

    به عنوان یک آهنگساز و عاشق هنر و کسی که 10 سال در موسیقی و ادبیات فارسی فعالیت می کند لازم دونستم این نکات را جهت پیشرفت خوانندگان عزیز ارائه بدم , بار ها در رابطه با شهرت از من سوالات زیادی پرسیده شده و من تصمیم گرفتم این مقاله رو بنویسم

    چگونه خواننده معروفی بشوم ؟
    در تمام شاخه ها و هنر ها و صنعت ها شخصی که معروف و مشهور می شود ایده و نوآوری داشته است , پس راز شهرت در خوانندگی نوآوری هست , ایده ای را پیاده نکنید که ده نفر قبل تر از شما بهترش را ساخته اند , شهرت برادر ثروت است یعنی شما بعد از شهرت یک ثروتمندید , کدوم شخص معروفی را دیده اید که فقیرانه زندگی کند ؟

    حالا شاید با خودتان بگید من چرا این موضوع مطرح کردم منظورم ثروت , بخاطره این که شما به سبک فقیرانه یا همان اصطلاح عامیانه خرج آفتابه لحیم موسیقی نسازید و سعی کنید روی هنر خود سرمایه گذاری کنید , اگر بخوام ساده بگم یعنی اینکه

    شما باید هزینه کنید!

    این یه نوع سرمایه گذاری که در آینده سود باور نکردنی دارد...

    هیچ کاری در دنیا بدون هزینه نیست ، اگر دوست دارید پیشرفت کنید با هزینه کم آهنگ ساختن و درخواست حمایت به رسانه های بزرگ و کوچک ، هیچکس به جایی نرسیده , هیچ رسانه ای به هنر شما و استعداد شما نگاه نمی کند , چون هدف رسانه کسب درآمد هست و فرهنگ و چهار چوب موسیقی تو ایران کلا از ریشه اشتباه است , شما قرار دادی با رسانه ندارید که از فروش آثار و کنسرت خود به رسانه پولی برسد و پس شما هر چقدر استعداد داشته باشید رسانه حمایت نمی کند

    به نظر من این ساده ترین راه برای شهرت است :
    قدم اول : سعی کنید مطالب بالا را درک کنید
    قدم دوم : یک مدیر برنامه که تجربه خوبی در پخش و ساخت آثار دارد برای خود پیدا کنید کسی که شما رو درک کند , من به عنوان شخصی که ده سال تو زمینه موسیقی فعالیت می کند میتوانم مدیر برنامه شما بشوم
    قدم سوم : هنر و ایده خودتان را پیدا کرده , نه هزینه کم ونه زیاد ، فقط هزینه لازم ، دقت کردید ، دوستان گفتم هزینه لازم جمع آوری کنید و ایده خودتان را پیاده کنید


    مراقب مافیا موسیقی و پول خود باشید!!
    مافیا تو موسیقی به معنی ویروس در بدن می باشد , هدف اصلی مافیا موسیقی فقط پول است و ترویج بی سوادی و مارکتی کردن موسیقی است


    چگونه یک آثار خوب تولید کنم ؟
    هیچ وقت به قیمت پایین ساخت یک آهنگ نگاه نکنید و یا هزینه را در الویت خود قرار ندهید , اینکه شما از یک آهنگساز بپرسید هزینه ساخت یک آهنگ چقدر می شود و آهنگساز یه مبلغی را به شما بگوید بدون نگاه به ایده شما , اینجا همان جایی است که هنر شما مارکتی شده و مطمن باشید آهنگساز هیچ زحمتی نمی کشد , شما برای پیاده سازی ایده خود هزینه می کنید نه با توجه به پول ایده پیاده کنید ، اگر هزینه ندارید تا زمانی که هزینه کامل را به دست نیاورده اید ایده خود را پیاده نکنید اگر غیر از این عمل کنید زمان و هزینه و پول خود را از دست می دهید!

    در قدم اول سعی کنید به کشف ایده و ساده سازی برای انتقال حس به آهنگساز خود فکر کنید و بعد از تایید ، عملی کردن ایده با آهنگساز و تنظیم کننده ای که شما را درک می کند مشورت گرفته و ایده خود را پیاده کنید

    در قدم دوم بعد از مشخص شدن هزینه و زمان پروژه , ایده خود را پیاده کنید , برای شنیده شدن لازم نیست تعداد موزیک زیاد باشد فقط کافی ایده ها پر بار تر و روی ساخت ایده زمان و هزینه کافی صرف شود!!

    در انتها آرزو می کنم که این مطالب بالا را قبول کنید ، چون خیلی از افراد با این مطالب مشکل دارند , بودن افرادی که میگفتن ما فرهنگسازی می کنیم کاری می کنیم رسانه ها حمایت کنند و کمپانی ها اسپانسر شوند , البته سن پایین اینگونه افراد هم باید در نظر گرفت ولی خب خیلی افراد هم هستن که 20 الی 35 ساله همچین باور هایی دارند...

    در جواب به این دوستان باید بگویم که هیچ زمانی در ایران این موضوع اتفاق نخواهد افتاد یعنی نه رسانه حمایت می کند و نه کمپانی اسپانسر می شود , چون باید از فروش آثار و کنسرت درصدی سود به کمپانی و رسانه برسد که این موضوع امکان پذیر نیست چون دولت هیچ قانونی برای اینکار نگذاشته , بنابراین این موضوع از ریشه مشکل دارد و حالا حالا ها درست نمی شود این موضوع برای موسیقی رپ و هیپ هاپ ، موسیقی پاپ هم باید اوایل هزینه کنید وقتی که معروف و مشهور و مطرح شدید و یا نزدیک به شهرت شدید اون موقعه اسپانسر ها به شما پیشنهاد همکاری می دهند ، پس هیچ وقت منتظر معجزه نباشید اینجوری زمان خود را تلف کردید‼️

    پیشنهاد من این است که تمام مراحل ساخت آثار خود را به یک شخص واگذار کنید و نگذارید این ضرب المثل شامل حال شما شود که میگوید آشپز که دوتا شود غذا شور می شود یا شیرین‼️

    اگر خواستید اثار بسازید و یا پخش کنید از راه های ارتباطی زیر استفاده کنید من می تونم بهتون کمک کنم

    sara
    دوشنبه 23 دی 1398 - 19:44
    بازدید : 505
    برچسب‌ها : خواننده ,

    فواید یادگیری موسیقی در کودکان

    فواید یادگیری موسیقی در کودکان

    یادگیری موسیقی می تواند نقش بسیار مثبتی در شکل گیری شخصیت کودکان داشته باشد و در لحظاتی که آنها احساس تنهایی و یا حالت دلهره دارند موسیقی می تواند آرامش بخش و موثر باشد

    افزایش ضریب هوشی با آموختن موسیقی
    آموزش موسیقی در طولانی مدت 7 امتیاز به میزان IQ یا ضریب هوشی دانش آموزان می افزاید در حالیکه آموزش هنرهای نمایشی 4.3 امتیاز به ضریب هوشی آنها خواهد افزود.

    توسعه و بزرگتر شدن قسمت چپ مغز
    آموزش و فراگیری یک آلت موسیقی می تواند در بهبود رفتار، حافظه و دانش عمومی کودکان تاثیر مثبت داشته باشد. فراگیری نواختن یک آلت موسیقی موجب توسعه و بزرگتر شدن قسمت چپ مغز کودکان می شود. در نتیجه حافظه کودکانی که آموزش موسیقی دیده اند به نسبت سایرین 20 درصد افزایش می یابد.

    اعتماد به نفس و احترام به دیگران نتیجه یادگیری موسیقی
    کودکان با کار در گروه های کوچک موسیقی موضوعات رفتاری مثل اعتماد و تکیه به دیگران، احترام ، تساهل و بردباری را فرا می گیرند.

    نقش موسیقی در کاهش استرس و دلهره

    موسیقی آرامش بخش و عامل رفع دلهره
    در دوران بلوغ نیز موسیقی می تواند نقش بسیار مثبتی در شکل گیری شخصیت کودکان داشته باشد و در لحظاتی که آنها احساس تنهایی و یا حالت دلهره دارند موسیقی می تواند آرامش بخش و موثر باشد.

    فراگرفتن موسیقی یادگیری ریاضیات را بهبود می بخشد
    یادگرفتن آواز و یا آموزش پیانو به خودی خود نمی تواند قابلیت فراگیری ریاضیات را در کودکان تقویت کند. موسیقی در فرهنگ جوانان ونوجوانان نقش بسیار مهمی ایفا می کند و می تواند الهام بخش و آموزنده باشد. باید به نسل جوان آموخت که موسیقی انواع گوناگونی دارد و برای موفقیت در آینده آنها باید از سنین پایین با جدیت کار کنند. در عین حال فراگیری موسیقی به آموزش و کارکرد بهتر دانش آموز در محیط مدرسه کمک زیادی می کند. بنابراین موسیقی باید نقش مهمتری در پرورش کودکان داشته باشد

    sara
    دوشنبه 22 مهر 1398 - 18:38
    بازدید : 580

    اکوردهای گیتار و نت های گیتار

    اکوردهای گیتار و نت های گیتار

    اکوردها و نت های گیتار برای دوستان گیتاریست

    آموزش گیتار...گام شناسی مقدماتی

    فرمولاسیون تمامی گامهای ماژور (Ionion) از گام دو ماژور بدست می آید. گام دو ماژور (و گام لا مینور) هیچ علامت دیز یا بملی ندارند. با دقت در گام دو ماژور میتـوان فهمید که بین درجــــات سوم و چهارم و همچنین هفتم و هشتم نیم پرده فاصله وجود دارد و بین مابقی درجات فاصــله یک است. بنابراین هر گاه بخواهیم گامی را بسازیم فرمول زیر را در آن پیاده میکنیم .

    به گام دو ماژور زیر دقت کنید :

    توجه : بین نتهای می (E) و فا (F) و سی (B) و دو (C) همیشه بطور طبیعی نیم پرده فاصـله است .

    و بین نتهای دیگر یک پرده فاصله به طور طبیعی وجود دارد.

    گامهای دیاتونیک کوچک (MINOR) :

    گامهای مینور قدیمی تر از گامهای ماژور می باشند.چند نوع گام مینور داریم که در نمـــــودار بالا میتوانید ببینید.اینک به فرمولاسیون یکایک این گامها می پردازیم، این را هم در نظر داشته باشید

    که فرمول اقسام گامهای مینور معمولا از گام لا به دست می آید.

    الف ) مینور تئوریک : در این نوع از گامهای مینور بین درجات دوم و سوم ، پنجـم و ششـم نیم پرده فاصله وجود دارد.

    ب ) مینور هارمونیک : یکی از مهمترین گامهــای مینـور گام مینـور هارمــونیک است، چرا که در ساختن آکوردهای اصلی نقش مهمی را ایفا می کند. در این گام فاصله هفتم دیز (#) می باشد.

    ج ) مینور ملودیک : این نوع گام مینور یک گام رفت و برگشتی است که بیشـتر در ایجاد ملـودی بکار میرود. در این نـوع گــام فواصــل بین درجــات 2 و 3 و همچنین 7 و 8 نیم پرده می باشد که در موقع برگشت ، به حالت مینور تئوریک برگشت می کند.

    د ) مینور مخلوط : از ترکـیب مینور ملــودیک و مینور هارمونیـک بوجود می آید ، یعنی شبیـه مینور ملودیک است با این تفاوت که در موقع برگشت ، به حالت مینور هارمونیک برگشت می کند.

    ه ) مینور جیپسی : یکی از گاهمای مینوری است که سابقه کمتـری را نسبت به بقیـه گامها دارا است و می توان این نوع گام را جزو گاهمای جدید به حساب آورد. در این گام فواصل چهارم و هفتم دیز (#) می باشند.

    فواید گام شناسی :

    1. هر پوزیسیونی گــامهای خــاص خود را داراست. پس با استــفاده از گام شنـاسـی می تـوان اولا  گام آهنگ یا قطعه موسیقی را تشخیص داد ثانیا محدوده اجرای عملی آن قطعه یا آهنگ را در گیتار حدس زد.

    2. از روی گام می توان با ساختار آکورد ها آشنا شد.

    3. تسلط بر گامهای مختلف موجب تقویت بداهه نوازی در گیتار می شود.

    4. با تشخیص گام یک قطعه می توان آکوردهای اصلی آن را حدس زد.

    5. در زمینه آهنگسازی ، گام شناسی و استفاده از گامهای مختلف در قطعات رکن مهمی را ایفا می کند.

    6. با آشنایی گامهای پر مصــرف در هر سبــک موسیقی ، می توان شـــناخت بیشتر و بهتری را از  نحوه اجرای آهنگ در هر سبک پیدا کرد و در واقع با اســتفاده از گامشنــاسی می توان به سبــک شناسی نیز پرداخت.

    sara
    دوشنبه 22 مهر 1398 - 18:12
    بازدید : 634

    نحوه صحیح مراقبت از گیتار کلاسیک

    نحوه صحیح مراقبت از گیتار کلاسیک:

    آب و الکل به فینیش (قسمت هاى براق گيتار كه با لاك الكل پوشش داده شده) گیتار آسیب می رساند اما دشمن اصلی آن عرق و چربی بدن است. ما نمی توانیم جلوی تعریق یا گرد و غبار را بگیریم اما با رعایت نکاتی می توانیم اثر آن را بر روی گیتار کمتر کنیم  و باعث افزایش طول عمر گیتار شویم.

    ۱.هنگام نواختن گیتار لباس آستین بلند بپوشید تا از برخورد مستقیم آرنج و بازو به گیتار جلوگیری شود.

    ۲.حتی الامکان از مام استفاده شود، تا از بوى بد و عرق در قسمت كاسه گيتار جلوگيرى شود.

    ۳.بعد از هر جلسه تمرین با یک تکه پارچه نخی نرم و خشک کل گیتار را تمیز کنید.

    ۴.هنگام نواختن گیتار همواره از لباس های تمیز استفاده کنید تا چربی و عرق بدنتان به گیتار منتقل نشود.

    ۵.از تی شرت ها یا پیراهن های دارای دکمه یا زیپ استفاده نکنید تا آسیبی به پشت گیتار نزند.

    ۶.هر ۳ یا ۴ ماه یکبار روی بدنه، پشت، بغل و سردسته گیتار را واکس مخصوص گیتار بمالید. یک پوشش نازک کافیست.

    ٧.هر بار با پارچه ى نخى خشك سيمها را تميز كنيد تا دير تر خراب شوند.

    ٨.رطوبت محل گيتار را تامين كنيد،تا كمبود آن باعث اسيب و ترك ساز نشود ، كمبود رطوبت خيلى سريع باعث تغيير صداى ساز و گز افتادن آن ميشود همچنين رطوبت زياد نيز به سازتان اسيب ميزند، رطوبت مناسب بين ٤٥٪ تا ٥٥٪ ميباشد

    ٩.از گذاشتن سازتان كنار كولر،بخارى و كلا وسائل گرمايشى و سرمايشى و استخر و دريا جدا خوددارى كنيد.

    ١٠.قرار دادن ساز در صندوق به مدت طولانى باعث اسيب آن ميشود، دماى مناسب براى ساز بين ١٨ تا ٢٤ درجه سانتيگراد است.

    sara
    دوشنبه 22 مهر 1398 - 17:57
    بازدید : 601

    آمار سایت

    آنلاین :
    بازدید امروز :
    بازدید دیروز :
    بازدید هفته گذشته :
    بازدید ماه گذشته :
    بازدید سال گذشته :
    کل بازدید :
    تعداد کل مطالب : 17
    تعداد کل نظرات : 0

    خبرنامه